Moje nové webové stránky:


ZETOR 5745

26. února 2013 v 8:22 | Martin Vrba |  Rozpracované modely
26.2.2013
Dnes jsem traktor připevnil na podložku a zapřáhl sekačku, takže tento projekt považuji za hotový. Stavbou jsem se zabýval cca 7 měsíců. Doufám, že se vám bude líbit - má to samozřejmě spoustu chyb, ale ty budou vždy...:-)
Fotky si můžete prohlédnout v sekci galerie/modely zemědělské techniky/zetor 5745 a sekačka žtr 165

25.2.2013
První pokus o vyleptání plechových dílů SPZ dopadl uspokojivě.
Taky jsem vyfotil traktor zespod, než ho nalepím na podložku. Fotky jsou v galerii...

19.2.2013
Sekačka je nabarvená, nyní pracuji na podložce...

13.2.2013
Traktor je téměř hotov - zbývá dodělat SPZ. Ty se pokusím vyleptat z plechu. Nyní budu pokračovat na rotačce...

12.2.2013
Kola připravena na patinu a poté nastane slavnostní přilepení k modelu.
Špinit je budu decentně aby odpovídaly vzhledu při sečení trávy.
V mezičase jsem pracoval i na rotačce, teď už se bude hlavně barvit a ladit povrch...

5.2.2013
Stavba traktoru se zdržela čekáním na zadní kola, na kterých pomalu pracuji na svém novém minisoustruhu. Během čekání na soustružnické nože jsem se rozhodl, že za sedmapadesátku pověsím nějaké nářadí - volba padla na rotační bubnovou sekačku ŽTR 165. Bude za traktorem ve vychýlené poloze při sečení. Čtyři fotky ze stavby jsem umístil do postupu stavby...

7.1.2013
Traktor je téměř hotov, zbývá dodělat pouze kola. Přidal jsem dvě fotky do sekce postupy staveb...

28.11.2012
Začal jsem barvit, černá slouží pouze ke sjednocení povrchu...

7.11.2012
Přidal jsem pár fotek z pokračování na kabině a vnitřku.

1.10.2012
Dlouho jsem nelepil, teď to snad půjde rychleji. Přidal jsem dvě fotky nastříkaný kabiny...

13.7.2012
Pustil jsem se do výroby kabiny. Je tvořena plastovými profily Evergreen, slepenými navzájem vteřinovým lepidlem. Spoje jsou pojištěné rozpouštědlovým rychle se odpořujícím lepidlem Tamiya Extra thin.
Zatím mám pouze základ rámu kabiny...

9.7.2012
Pokračuji ve stavbě kolem motorového prostoru - doplnil jsem palivové a vzduchové potrubí a chladící okruh - vše je z měděných drátků. Přední náprava je uložena na čepu, takže jí lze vychýlit podle potřeb podložky. Ještě zvažuji natočit kola do rejdu, ale nejspíš je nechám v přímém směru...

Pustil jsem se do dalšího Zetora unifikované řady I.
Vybral jsem si verzi s pohonem všech kol 5745 s kabinou. Převodovku, spojku, motor a některé drobné díly jsem použil z modelu 4011.
Bylo zapotřebí nově vyrobit :

- přední kola
- přední nápravu
- vývod převodovky pro hřídel pohonu předních kol
- alternátor
- novější čistič oleje a sací potrubí
- nádrž na olej posilovače řízení
- pomocný rám a závaží před přední nápravou

Prvních pár fotek jsem dal do sekce postupy staveb: http://martinvrba.blog.cz/galerie/postupy-staveb/zetor-5745
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 jirka jirka | E-mail | 14. srpna 2012 v 18:56 | Reagovat

Vaše práce fakt paráda kteká se nedá dostatečně pochválit, a bude někdy Zetor 50 super?

2 firestarter firestarter | 23. srpna 2012 v 13:49 | Reagovat

Díky, jsem rád, že se Vám líbí!
Zetor Super 50 bych chtěl mít ve sbírce, tak doufám, že se k němu někdy dostanu!Potřeboval bych však nafotit a naměřit skutečnou předlohu...

3 jirka jirka | E-mail | 4. září 2012 v 18:53 | Reagovat

Tak až budete potřebovat nějaké fotky tak se ozvěte:-)

4 firestarter firestarter | 2. října 2012 v 8:30 | Reagovat

Jirko, díky! Určitě se ozvu, nebo dojedu oměřit...;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama